לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

הרב רביד מה דעתך על גיוס החרדים?

השאלה:

שלום כבוד הרב, אני מכינה כתבה לאתר של העיר שלי בנושאים אקטואלים ובחרתי בנושא של גיוס חרדים כנושא הכי אקטואלי כרגע, ורציתי לדעת האם כבוד הרב מעוניין להביע דעתו בנושא כי אני חסרת ידע הלכתי בכל הנוגע לגיוס ובכלל למעורבות חרדים בעניין. כמובן שאתן קרדיט לאתר ולכבוד הרב. תודה.

תשובה מאת - הרב רביד נגר
האמת אין לי הרבה זמן כדי להתפנות לזה , אבל את יכולה לצפות בשיעור שלי מראשון לציון ובשיעור שיעלה מחר לאתר מרחובות ולהבין שאין דבר חשוב יותר מלימוד התורה ומי שחושב שחרדים לא מגוייסים למאבק הלאומי , טועה טעות חמורה.

א) אם הצבא היה צבא כשר למהדרין , הרבה חרדים היו מתגייסים.
ב) אם עם ישראל היה מבין מהו ערכה של תורה , הרבה חילונים היו מתחרדים.
ג) כשהטלוויזיה והעיתון מכתיבים את סדר היום אז החרדים באמת נראים רע !
ד) כל יהודי בישראל שיש לו רב , מבין את ערך לימוד התורה הבעיה היא כשאין רב.

אם הגויים היו יודעים מה ערכו של בית המקדש היו מעמידים שומרים שישמרו עליו יום ולילה , אמרו חז"ל: בית המקדש גבוה מארץ ישראל וארץ ישראל גבוהה מכל הארצות" (סנהדרין פז ע"א) וכי ארץ ישראל באמת גבוהה מכל הארצות? וכי בית המקדש גבוה מארץ ישראל? וודאי שלא ! אלא בחשיבותן גבוהים הם מכולם. וכיום כשאין לנו בית מקדש , השכינה מצויה בבתי כנסיות ובבתי מדרשות , שנאמר: "מה טובו אוהליך יעקב משכנותיך ישראל". ועוד אמרו חז"ל:
אם אין בתי כנסיות ובתי מדרשות, אין הקב"ה משרה שכינתו בעולם". (אסתר רבה פתיחתא, יא) ועוד אמרו חכמים: "שנים שיושבים ועוסקים בתורה שכינה שרויה ביניהם" , על אחת כמה וכמה עשרות ואלפים תלמידי חכמים שיושבים ועוסקים בתורה ! ומי מצוי כל היום בבתי המדרש? בכוללים? בישיבות הקדושות? אם לא החרדים ?!? אם עם ישראל היה יודע כמה שווה אברך אמיתי אחד שלומד תורה הוא היה דואג להעמיד חיילים שישמרו על הפתח שאף אחד לא יזיק להם ולא יטריד את לימודם.

מה שעושה אברך אחד בלימוד תורה יום ולילה בתנאים מצחיקים ובעוני גמור לא שווה ערך לחייל חופשי שיוצא למלחמה? וכי שכחנו מה ערכה של תורה? וכי מה שמציל אותנו זה כדורי ברזל? או טנקים? הרי ברור שגם אם יהיו לנו את המכשירים הטובים ביותר בעולם , ההצלחה שלנו תלויה בסייעתא דשמייא וכי שכחנו מה מובא בתורה? בנביאים?

עם ישראל עושה הרע בעיני ה' וה' משעבד אותם שמונה שנים בידי כושן רשעתיים
כשחוזרים בתשובה , מעמיד להם שופט הגון , עתניאל בן קנז והארץ שוקטת 40 שנה
אח"כ שוב חוזרים על הטעות ומשועבדים לעמון למשך 18 שנים , לאחר מעשה אהוד בן גרא וחזרת העם בתשובה הארץ שוקטת 80 שנה ושוב קלקול ושוב שעבוד לכנענים למשך 20 שנה עד שבאה הישועה ע"י דבורה הנביאה וברק בן אבינועם ושוב שעבוד למדין 7 שנים והצלה ע"י גדעון וכן על זו הדרך ! עד שנשתעבדו בפלישתים וניצלו ע"י שמשון וכיוצב' , בקיצור הכל תלוי בצדיק ! בשופט ! בחזרה של העם בתשובה , ולא במלחמה של אלפי אנשים , כשה' רוצה אפילו אישה יכולה לנצח את הקרב , לא חיילים , לא טנקים ולא גיבורי מלחמה מדומים , אשה אחת וזה הכל !

מי שלמד היסטוריה בסיסית יודע כמה צרות ארעו לעם ישראל בגלל המחלוקות המריבות ושנאת החינם ובעיקר בגלל שעשו הרע בעיני ה' להלן סיכום ידוע ומוכר...


שעבוד לכושן רשעתיים8 שנים
שפיטת עתניאל בן קנז40
שעבוד לעמון ועמלק18
השקט שלאחר מעשה אהוד בן גרא80
שעבוד לכנענים20
דבורה הנביאה וברק בן אבינעם40
שעבוד למדין7
שפיטת גדעון40
אבימלך3
תולע בן פואה23
יאיר הגלעדי22
שעבוד לפלשתים ועמון18
שפיטת יפתח6
אבצן7
אילון הזבולוני10
עבדון בן הלל הפרעתוני8
שעבוד לפלשתים ושפיטת שמשון

שעבוד לכושן רשעתיים8 שנים
שפיטת עתניאל בן קנז40
שעבוד לעמון ועמלק18
השקט שלאחר מעשה אהוד בן גרא80
שעבוד לכנענים20
דבורה הנביאה וברק בן אבינעם40
שעבוד למדין7
שפיטת גדעון40
אבימלך3
תולע בן פואה23
יאיר הגלעדי22
שעבוד לפלשתים ועמון18
שפיטת יפתח6
אבצן7
אילון הזבולוני10
עבדון בן הלל הפרעתוני8
שעבוד לפלשתים ושפיטת שמשון

הרב עובדיה יוסף שליט"א פאר הדור והדרו אמר: "הדבר היחיד שמציל אותנו מהגרעין של איראן הוא לימוד התורה של האברכים" ! ואם כך התבטא גדול הדור מי אנחנו שנערער על דבריו , ה' יתברך בכבודו ובעצמו אמר: "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי" !

אין לאף אחד ספק שלשרת בצבא זו זכות וזה קידוש שם שמים , אבל בציבור החרדי והדתי יודעים שלמרות הזכות הגדולה שיש למי שמשרת בצבא , אין ספק שזכות הרבה יותר גדולה היא לשרת בצבא ה' וללמוד תורה , לכן מי שבאמת יכול לשבת וללמוד תורה ולמסור נפשו על לימוד התורה , אשריו ואשרי חלקו בעולם הזה ובעולם הבא , אבל מי שלא יכול ללמוד תורה והוא יושב בטל שיתגייס לנחל החרדי או למסלול שלא יפגע בקדושתו.

הבעייה היחידה שיש כרגע היא שהצבא לא ממש מאפשר לחיילים החרדים לקבל את כל התנאים שעליהם אסור להתפשר , לא לשרת עם נשים , לאכול אוכל בכשרות מהודרת , לא לשמוע שירת נשים ולא להשתתף בטקסים מעורבים וכיוצב' , היום על כל דבר קטן שבחור דתי מבקש בצבא מעוררים פרובוקציות וגורמים לחילול ה' , כבר ראינו מה קרה כשחיילים עם כיפה סרוגה ביקשו לא לשמוע שירת נשים , איזה חילול ה' גדול יצא מזה ולמה? רק כדי לבזות את הדתיים ולעורר פרובוקציות ושנאת חינם.

לנו בציבור הדתי כבר ברור שכל מגמת התקשורת היא ללבות את האש , לחזק את המפלגות החופשיות על חשבון הדם שלנו והביזיון שלנו , על זה אמרו חז"ל: "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו" הגויים מכבדים את לומדי התורה יותר מהיהודים ! אני חושב שכדאי להפסיק עם הספינים התקשורתיים ועם הרדיפות הפוליטיות !!! גם לנו כיהודים חרדים או דתיים תורניים מותר לעמוד על העקרונות שלנו ולא להתפשר ולוותר על מסורת אבותינו !!! אין אצלנו לא הדרת נשים ולא שנאת נשים , יש לנו אהבת תורה ואהבת המולדת , כבוד לאשה וכבוד הדדי !!! מי שמנסה להציג את הדת בצורה מעוותת זו בעיה שלו !!! מי שדורש מהחרדים להתגייס לצבא , מעולם לא למד הסטוריה ומעולם לא השכיל להבין מה כוחה של תורת ישראל ומה כוחו של לימוד.

בד"כ מדובר באנשים שמעולם לא ישבו ללמוד גמרא בכולל או בישיבה , כל אדם שטעם טעמה של תורה , לא יכול שלא להעריך את כוחה ועוצמתה , כל אותם אלו שמשמיצים ומעודדים את ההמון הזועם , הם רק תינוקות שנשבו שנסחפים אחר הזרם ומעולם לא טעמו טעם אמיתי של תורה לצערנו.

לסיכום: אני בעצמי שירתתי בצהל במסגרת הסדר ! כיום אני משרת בצבא הגנה לישראל כיהודי שמקרב את אחיו הרחוקים ומנסה לשדר אהבת חינם ולא שנאת חינם , במהומות ומלחמות לא נשיג שום דבר , דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום , מי שבאמת רוצה להשיג משהו , ישיג אותו בהידברות , לכן אני מציע שכדאי שכל העוסקים במלאכה , כל מי שמקבל החלטות חשובות שם בדרג העליון , ישב וילמד את הנושא לעומק ולא יחליט החלטות על סמך המון זועם או סטודנט מתלהם שחושב שהוא המציא את העולם ! את כל המהומה הגדולה הזאת יצרו בסך הכל כמה סטודנטים משולהבים שחסר להם ידע בסיסי מהותי בתורת ישראל ובהיסטוריה התורנית רוחנית של עם ישראל , הם רואים רק את מה שהם בוחרים לראות , את המלחמות של צבאות ישראל מבלי לעיין במדרשים ולברר כיצד לכל אורך ההסטוריה בכל מקום בו שהו עם ישראל היו ישיבות של לימוד תורה.

אפילו כשהיינו משועבדים לפרעה במצריים , שבט לוי ישב ללמוד תורה. שנאמר: "להורות לפניו גושנה" - מסביר רש"י: "להתקין שם בית תלמוד , להקים ישיבה בגושן"
שואל הרבי הראשון מרדומסק, ר' שלמה , בעל התפארת שלמה: "למה שלח יעקב אבינו דווקא את יהודה? הרי הרמב"ם אומר שיעקב מינה את לוי להיות ראש הישיבה (הל' עבודה זרה פ"א ה"ג.) א"כ היה צריך לשלוח אותו לראשות הישיבה !

עונה הרב מרדומסק: הערב הראשון של ישראל היה יהודה שערב להשבת בינימין ואמר: "אנכי אערבנו מידי תבקשנו" יעקב רצה שהישיבה שתוקם במצרים תהיה חדורה בהכרה של ערבות הדדית , כדי ללמד שכל ישראל ערבים זה לזה , לכן שלח את יהודה , כדי שיהיה היסוד של הישיבה וחינוכה , נובע מתוך הרגשה של אחריות וערבות לכלל ישראל , מתוך הכרה כי האדם אינו לומד תורה רק לצורך התעלות אישית אלא למען שלימות הכלל והצלחת הכלל , עילוי האומה בשם כל ישראל !
לכן נשלח יהודה שהיה איש של עשייה העוסק בעניינים מלכותיים להקים את המבנה את השלד , אבל בד בבד לוי היה לומד תורה מבלי להתבטל ורצה יעקב שכשלוי יגיע למצרים ימצא את בית התלמוד מוכן לפניו שהרי אין לבטל תורה אף לא יום אחד וזה המסר שהעביר לנו יעקב אבינו לדורי דורות ! לא מבטלים תורה ! לא מפסיקים את לימוד התורה !


אי אפשר בלי חייליםשל ממש ואי אפשר בלי חיילים שיושבים ולומדים תורה ! כבר אמרו חז"ל: "אי ספרא לא סייפא ואי סייפא לא ספרא" אמר ה' יתברך לעם ישראל , אם שמרתם מה שכתוב בספר זה הרי אתם ניצולים מן הסייף ואם לאו סוף שהוא הורג אתכם. ועוד נאמר: "אם תאבו ושמעתם , טוב הארץ תאכלו ואם תמאנו ומריתם חרב תאוכלו".

לסיכום:

מאז ומתמיד , היה עימות ראשוני בין שני עולמות , יעקב ועשו ! על עשו נאמר: "איש ציד , איש שדה" על יעקב נאמר: "איש תם יושב אוהלים". התרבות ששורש עשו מנסה להנחיל לנו היא תרבות חיצונית של רושם חיצוני , הישגים מידיים , נהנתנות. אך התרבות שמנסה יעקב ללמד את בניו היא תרבות רוחנית , תרבות של חכמה ולימוד , ערכי מוסר ואידיאלים מופשטים ורוחניים שאינם בהכרח בהישגיות מיידית ! תהום אדירה פעורה בין שני התפיסות השונות.