לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

מניחים תפילין בתשעה באב? מה סדר התפילה בתשעה באב?

השאלה:
הרב רביד, מניחים תפילין בתשעה באב? כמו כן אשמח אם תכתוב לי כאן את האיסורים של תשעה באב ואת המנהגים כי אני לא ממש מבין בזה ובא לי להרגיש חלק מעם ישראל באמת מאז שהתחלת לגלוש אצלכם באתר אני ממש מרגיש שבא לי להיות יהודי , תודה רבה לכם על הכל הקטעים פה מצחיקים אבל יותר מזה הם נותנים לך להרגיש יהודי , אז בתור מסורתי אני רוצה באמת לומר שהתחזקתי , וואלה תודה לכם מקרב הלב.

תשובה מאת - הרב רביד נגר
התגובה שלך, היא אחת התגובות המרגשות והכנות יותר שקראתי, אני נמנע מלהאריך היות והיום תשעה באב וצריך להיות מרוכזים רק בחורבן, אז אקצר במלל.
בנוגע לשאלתך על התפילין בתשעה באב:

אחי היקר, יש כמה וכמה מנהגים בנושא וכל אחד ינהג כפי מנהג אבותיו.

1) בקהילת אשכנז נוהגים להניח תפילין וטלית רק במנחה.
2) בקהילת הספרדים יש שלושה מנהגים , להלן המנהגים.

א) מנהג ירושלים - להניח תפילין ולהתעטף בטלית כרגיל כמו כל יום בשחרית
ב) מנהג צפת - להניח תפילין ולהתעטף בטלית בבוקר ביחידות בבית לקרוא ק"ש
ולהגיע לבית הכנסת ללא טלית ותפילין ובמנחה להניח תפילין כרגיל כמדומני.
ג) מנהג התימנים - להניח תפילין ולהתעטף בטלית רק במנחה. (ורבים נוהגים כך)
לא לשכוח שבתשעה באב נוהגים 5 עינויים.
א) איסור אכילה ושתייה (לא מצחצחים שיניים ולא שוטפים את הפה)
ב) איסור רחיצה (לא להתקלח בטעות)
ג) איסור סיכה (לא למרוח על הגוף סבון או קרמים)
ד) איסור נעילת הסנדל (לא ללבוש נעלי עור)
ה) איסור תשמיש (אסור לבוא במגע עם בני הזוג)
איך מתנהלת תפילת הבוקר?
מתפללים שחרית כרגיל , רוב העולם נוהג שלא להניח תפילין. השליח ציבור
אומר "עננו" בתפילת 18 בין ברכת גואל ישראל לרפאנו. אחרי התפילה אומרים
"חצי קדיש" לא אומרים "תחנון".
קריאת התורה: קוראים בתורה מפרשת: "כי תוליד בנים ובני בנים"- 3 עולים.
ההפטרה: מפטירים בנביא ירמיה: "אסף אסיפם" בניגון איכה.
אחרי הקריאה: אומרים קינות עד קצת לפני חצות.
אחרי הקינות: אומרים "אשרי" , "למנצח" , "ובא לציון" (מדלגים על ואני זאת ...)
אומרים קדיש שלם (בלי תתקבל ובלי פטום הקטורת)
מותר לשבת על כיסא כרגיל?
תשובה: רק לאחר חצות היום.
מה עושים במנחה?
מניחים טלית ותפילין בברכה.
קוראים ויחל ואומרים נחם או רחם לפי חלק מהמנהגים
יש משהו מיוחד בערבית?
מתפללים ערבית כרגיל ואח"כ אומרים: "קידוש לבנה" (ויש אומרים שיאכל תחילה)

מה עושים בי' באב?
היות ושרפת בית המקדש נמשכה גם בי' באב, נוהגים בחלק מדיני האבלות גם ביום זה. אין רוחצים את הגוף לשם תענוג, אין מסתפרים ואין אוכלים בשר או שותים יין, אך מחצות היום מותרים בהכל. ”... וכל המתאבל על ירושלים זוכה ורואה בשמחתה.“
לסיכום: אני מציע לך להמשיך לגלוש באורלנוער, ברבנים.נט ובנוער ישראל, וללמוד מוסר ואין לי ספק קל שבקלים , שאם תעשה את זה , תזכה להתרגש מעבודת ה' שלך הרבה יותר ממה שאתה מרגיש כיום , המטרה שלנו היא לעזור לבני הנוער להרגיש ולהבין מה זה להיות יהודי אמיתי , לא יהודי שבמקרה נקרא יהודי בגלל שאמא שלו יהודיה ! אנחנו רוצים שעם ישראל יתחבר לשורשים ונבין שיש לנו זכות אדירה להיות יהודים ! ! ! !