לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

איך נפרדים מהחבר? החלטתי להתחזק !

השאלה:
כבוד הרב יש לי חבר דתי ואני גם דתיה... אני רוצה להיפרד ממנו בשביל שכל כולי יהיה בדת ואחרי שראיתי כמה סרטונים שלך לגבי "אהבה מסנוורת" החלטתי שלהיפרד ממנו ולהתחיל להתחזק זה יהיה הדרך הנכונה בשבילי ... אבל קשה לי .. אני לא יודעת איך להגיד לו את זה .. אשמח אם תעזור לי (:

תשובה מאת - הרב רביד נגר
אחותי היקרה, אני מבין שמאוד קשה לך כרגע לנתק את הקשר , אבל אם הגעת לבד למסקנה שזה לא שייך , אז אני חושב שזה הצעד הנכון , במיוחד אם אתם לא שומרים נגיעה ובמיוחד אם את עדיין לא מרגישה מספיק חזקה או מספיק בוגרת (בגיל) וגם אם אתם כן שומרים נגיעה ואת מרגישה שזה מפריע לך להתחזק , לדעתי זה הצעד הנכון.
איך עושים את זה?
פשוט וקל. (טוב לא ממש קל אבל אפשרי בהחלט ...)

תגידי לו שאת רוצה להתחזק וקצת קשה לך להתחזק כל זמן שאתם בקשר , תגידי לו שאת רוצה הפסקה כדי לחשוב על זה ולהתחזק יותר ובע"ה אם זה יהיה שייך בהמשך אז תחזרי אליו , אני מבטיח לך שהוא יבין את הרמז ולא יבנה על הקשר הזה יותר מדי
ככה בד"כ עושים כשרוצים לנתק קשר בלי לפגוע בצד השני , לא תמיד זה הפתרון הטוב ביותר , אבל זו הדרך הבטוחה לצאת מהקשר בצורה הכי פחות פוגעת , כי בכל מצב תמיד יהיה קשה לנתק קשר.
יש כמה אפשרויות.

א) פשוט לנתק ! לומר בפירוש: "אני לא מרגישה שזה זה". (הבעיה שזה קצת פוגע)
ב) להתרחק לאט לאט עד שיימאס לצד השני ! להתקשר פחות , להיפגש פחות
ולהמציא כל הזמן תירוצים עד שהצד השני יבין שלא שייך להמשיך והוא כבר יפרד
ג) לבקש הפסקה כדי לחשוב על זה ובמידה ויהיה שייך לחזור אז נחזור כרגע לא שייך
ד) להפיל את זה על הרב , לומר שהתחזקת ועכשיו יש לך רב והוא לא מרשה לצאת
עם בנים כרגע כי זה מפריע לי להתחזק וזה עושה לי הרהורים ומבלבל אותי.
ה) לעלות למדרשייה ולהסביר לו שבמדרשה לא מסכימים שיהיה חבר. זה הכל !
ו) או פשוט להמציא סיבה אחרת כדי שהוא לא יפגע , זה הכל , אני סומך עליך בזה.


עיון בתגובות הבאות יעזור לך להתמודד.

1) אני לא יודעת איך להיפרד מהחבר שלא ייפגע ויעזוב את הדת בגללי.
1) איך אפשר לשכוח בחור מצויין שנפרדתי ממנו?
2) פרידה כואבת , איך להתגבר?
3) נפרדתי מהחבר , אני שבורה וקשה לי עם זה.