לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

דיברתי לשון הרע ואני רוצה לתקן...

השאלה:
כבוד הרב בשבת האחרונה ביקרנו את דודים שלי , בן דוד שלי התחזק וכו' ואנחנו מכירים אותו מילדות אז דודה שלי שאלה אותי, איך הבן שלה אם הוא התחזק / השתפר וכו' ואני בלי לחשוב עניתי לה: "כן אבל הוא צריך עוד להשתפר בעוד הרבה דברים , יש לי מצפון חזק על זה עכשיו ! אולי עשיתי פה לשון הרע בעצם ?! ואם כן מה צריך לעשות?? הדבר האחרון שאני רוצה שיהיה לי על הראש זה עוון לשון הרע =/ תודה רבה הרב על האתר הוא מחזק!!!

תשובה מאת - הרב רביד נגר
כשדודה שלך שאלה אותך , ענית לה כדי לעזור לה בחינוך של הילד שלה ונתת לה עוד כל מיני כיוונים , לכן היות והייתה כאן מטרה לעזור , זה לא לשון הרע , אלא אם כן אמרת את הדברים בנימה של זלזול חלילה ושל קנטור. אבל גם אם כן , את לא צריכה להיכנס לעצבות , תקבלי על עצמך בלי נדר ללמוד 2 הלכות לשון הרע ביום למשך חודש ולהבא תשתדלי להתמקד יותר בדברים שבהם הוא השתפר ולא בדברים שבהם הוא לוקה בחסר.
זיכרי ! חכם - ראשי תיבות - חצי כוס מלאה - תמיד חשוב שנסתכל על החצי המלא!