לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

הרב אמנון יצחק נגד ציון גולן ויעקב שוואקי?

השאלה:
שלום רביד, ראיתי כתבה בה הרב אמנון יצחק וכך גם רבנים נוספים יוצאים נגד מספר זמרים בניהם ציון גולן, יעקב שוואקי, אברהם פריד ואוסרים לשמוע שירים שלהם בגלל שהם שרים במקומות מעורבים. רציתי לדעת מה אתה אומר על זה.

תשובה מאת - הרב רביד נגר
בנוגע לרב אמנון יצחק הי"ו, עליך להבין שהרב אמנון מדריך את עם ישראל והוא מחוייב להורות להם את הדרך הנכונה , הדרך הנכונה היא לא להשתתף באירועים מעורבים ! אני בטוח שלרב אמנון יצחק אין שום בעיה עם ציון גולן , או עם יעקב שוואקי המקסימים שמשמחים את עם ישראל , ברגע שהם יפסיקו להרקיד מעורב אין לי ספק שהם יזכו לברכת הרב , אבל כשקם מישהו מהקהל ושואל האם מותר ללכת לאירוע מעורב של זמר שמרקיד מעורב , התשובה של הרב ברורה וחדה ! אסור ללכת לאירועים מעורבים (זה ברור) ואסור ללכת לאירועים של זמרים שמרקידים מעורב ! (גם זה ברור), לא משנה מי זה יהיה, את הרב לא מעניין הכבוד של אותם אנשים , נכון שיעקב שוואקי מאוד מפורסם ונכון שציון גולן מאוד מפורסם , אבל מה שעומד בפני הרב הוא הכבוד של מלך מלכי המלכים , מה אתה חושב שלא כואב לרב לדבר כך על ציון גולן (הרב אוהב אותו) מה אתה חושב שקל לרב לדבר כך על יעקב שוואקי (הרב יודע שיש לו כח גדול בציבור) אבל הרב לא מפחד ! הרב אמיתי ! ואשרינו שיש לנו רבנים כאלה , בנוגע להאם מותר או אסור לשמוע את השירים של אותם זמרים , זה כבר משהו אחר , כאן אני חושב שכבר מדובר בגזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה אבל מי שיכול לעמוד בה תבוא עליו הברכה , אני לא חושב שיש תימני בארץ שלא שומע את ציון גולן , כמו כן אני לא חושב שיש בארץ אדם שלא שומע את יעקב שוואקי , לכן כדי לא לדון את כל עם ישראל לכף חובה ! אני אישית לא מורה לתלמידים שלי לא לשמוע את הזמרים האלה , כי אמרו חז"ל שלא גוזרים על הציבור גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה וגם אם יש מאן דאמר שזו גזירה שאפשר לעמוד בה , המציאות מוכיחה אחרת ועובדה היא שברוב האירועים החרדים לא מפסיקים להשמיע את שוואקי ואת ציון גולן עד כמה שנוכחתי לראות , שלא לדבר על העובדה ששומעים את שני הזמרים האלה בצינעה לאור הצלחותיהם והשירים המפורסמים שלהם שכולם מדקלמים לכן , כל מה שנותן לי הקטן לעשות זה למתפלל ששני הזמרים האלה ובכלל כל הזמרים שמכשילים את הרבים יעשו תשובה ונזכה כולנו לשיר בבית המקדש , אני אישית מאוד אוהב את שניהם ואני בטוח שגם הרב אמנון אוהב את שניהם , הוא פשוט לא אוהב את הפריצות זה הכל ! אתה מוזמן להיכנס לאורלנוער ולקרוא על שניהם פרק תהילים לחזרה בתשובה שלימה בע"ה , אני בטוח שאם אנחנו נתפלל עליהם , התפילות יעשו רעש בשמים ושניהם יחזרו בתשובה בקרוב.

לסיכום:
א) אסור לחזק ידי עוברי עבירה בשום צד ואופן
ב) יש המתירים לשמוע את השירים אך לא להגיע להופעות
ג) גם לדעת המתירים ודאי שאין רוח ההלכה נוחה בדבר ועדיף זמרים כשרים.
ד) אם אתה בן תורה אמיתי ולא חוזר בתשובה בתחילת הדרך, אל תשמע אותם עד
שיקבלו על עצמם תשובה שלימה בע"ה.