לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

איזה עבודות מתאימות לנשים דתיות? כדי שלא אכשל

השאלה:
שלום רביד, רציתי לשאול אותך איזה סוג עבודה מתאימה לאישה דתייה העומדת להתחתן..נכון שזה לא רלוונטי לגבי כל אחת אבל יש איזושהי מגבלה לנשים הדתיות כי לא כל עבודה מתאימה ...אני רוצה כבר להתחיל ללמוד ואני מתלבטת לאיזה כיוון לגשת כי אני לא רוצה עבודה שתחשוף אותי ללשון הרע לדיבור ומגע עם גברים מה עושים??

תשובה מאת - הרב רביד נגר
כל זמן שמאפשרים לך להגיע בצניעות , לא לגעת בבנים והאווירה באופן יחסי מכובדת אני לא רואה מקום לפסול מקום עבודה , מקומות כמו "מלצרות" או "חנות בגדים" (כשמדובר בבגדים לא צנועים שהמוכרות צריכות לשדל את הקונים ולשקר עליהם ולומר להם שזה יפה להם כדי לשכנע ולקנות זה כבר חוסר צניעות ולא שייך)
כמו כן מקומות שבהם המנהל דורש מהעובדות להגיע בלבוש חושפני או פרובוקטיבי כדי למשוך את תשומת לב הקונים גם לא בא בחשבון.

עבודה משרדית מתאימה יותר.
עבודה בחנות ילדים או תינוקות.
עבודה סוציאלית , או חינוכית (הוראה וכיוצב')
דברים בחנות בגדים צנועה וכיוצב'.
עבודה בחנות לכיסויי ראש.
עבודה כתופרת או כל מה שקשור לבגדים.
עבודה בחנות ספרים, ספרי לימוד וכיוצב'.
עבודה בחנות של מכשירי כתיבה וכיוצב'.
עבודה במסעדות או מקומות כשרים (ע"פ ההלכה)
עבודה כגננת או סייעת בגן ילדים. (עם או בלי הכשרה)
לא חסר עבודות אני יכול לשבת ולכתוב כאן שעות...

מה שחשוב זה שנשמור על גדרי הצניעות ולא ננסה להמציא עבודה שלא קיימת , אין דבר כזה עבודה שאין בה דיבורים , או קשר עם גברים בצורה כזו או אחרת , אין צורך לפסול כל עבודה שיש בה קשר עם גברים , נכון שהכי טוב שאשה תעבוד רק עם נשים אבל אם אין עבודה אחרת ונניח שמדובר במאפייה וכיוצב' ובעל הבית הוא גבר , אז מותר לעבוד שם , פשוט ראוי להתלבש בצניעות ולשמור על גדרי הצניעות , במידה ורואים חלילה שהעבודה מקררת אותנו מבחינה רוחנית או גורמת לנו להתפשר על עקרונות תורניים שאנו לא מוכנים להתפשר עליהם , אפשר פשוט לקום ולעזוב זה הכל
אף אחד לא מתחייב לשום דבר. מלכתחילה יש פרק זמן שנקרא שלב החפיפה , שם כבר אפשר לזהות אם יש או אין בעיות הלכתיות של חוסר צניעות או חוסר כבוד.