לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

הטרדה מינית - נאנסתי בגיל צעיר אני כועסת על ה'

השאלה:
הרב רביד שלום. כשהייתי בת 7 בערך עברתי אונס כמה פעמים. הייתי ילדה קטנה ואני לא מבינה איך ה' יכול היה לעשות לי כזה דבר. כששאלתי רב באמת גדול ע"כ הוא אמר שזה התיקון שלי. אני כועסת על ה'. איך אפשר להגיד שזה התיקון שלי?! לאנוס ילדה קטנה? תיקון? אני לא מוכנה לקבל את זה , אני דורשת הסברים בבקשה , אני מאמינה שתוכל לתת לי תשובה , אני לא חושבת שמישהו בעולם הזה יכול לקבל שאונסים ילדה קטנה , זה כל כך כואב ומשפיל ,למה זה קורה? למה דוקא לי.

תשובה מאת - הרב רביד נגר
הכתבה עוררה סערה תקשורתית רבה לצערי הרב בשל העובדה שבתקשורת בחרו להציג אותי כמעודד.

אחותי היקרה, צר לי מאוד לשמוע שהיית צריכה לעבור השפלה כזאת ולסבול צער כזה איום ונורא כבר בגיל צעיר , אני ממש מצטער בשבילך , אין לי ספק שהרשע הזה שפגע בך יבוא על עונשו , אני מקווה שהזמן ריפא את תחלואי הנפש שלך צדיקה.

עכשיו ברשותך אני רוצה לשאול שאלות קשות יותר ! למה ילד צריך להיוולד עם מום? למה יש תינוקות שנולדים מוגבלים? עיוורים? חרשים? למה? מה ה' אוהב להתעלל בילדים? אני בטוח שלא ! התשובה פשוטה ! העולם הזה הוא עולם התיקון ! עולם שבו אנחנו מתקנים את חטאי העבר , את החטאים שלנו בגלגולים קודמים , מי יודע מה את היית בגלגול הקודם? אולי היינו אלימים? אולי פגענו באנשים אחרים? כל זמן שאין לנו מושג מה היינו בגלגול הקודם , אין לנו שום זכות לשפוט את בורא עולם ! ה' רוצה שנתקן כדי שנזכה לגן עדן לנצח ! במקום שנסבול שנים של צער , ה' נותן לנו זכות לסבול כאן בעולם הזה כמה שנים בודדות וע"י כך הוא מציל אותנו ממאות שנות סבל בעליונים.

מה יגיד אדם שאין לו ילדים כבר 14 שנים? או אם תרצי 28 שנים? רק השבוע שוחח איתי זוג שנשוי כבר 28 שנים והם לא זכו לילדים , שניהם שומרים שבת ומאמינים באמונה שלימה בה' יתברך למרות הקושי , אני הייתי בהלם ! את יודעת כמה חיזקה אותי השיחה איתם , אחרי כל כך הרבה שנים להמשיך להאמין בה' , זו גדלות ! מבחינתי הם לא פחות עוצמתיים מגדולי דור , אם הם באמת מקבלים באהבה , אני לא יודע אם יש מישהו שמסוגל לעמוד בניסיונות כאלה קשים ,,,

מה את חושבת שכשנולדת לעולם התחיל סרט חדש? אנחנו באמצע סרט כל אחד מאיתנו כבר היה כאן , אנחנו רק ממשיכים מהנקודה שבה עזבנו את העולם , המידות שלא תיקנו , הרע שעשינו , באנו לכאן כי ה' אוהב אותנו כי יש לנו זכות לתקן , זו זכות לבוא לכאן בגלגול של אדם , תחשבי מה היה קורה אם היינו באים בגלגול של בע"ח , היה הרבה יותר קשה לדעתי , אבל לא ניכנס לתיקונים ולגלגולים כי אין לנו הבנה בזה, רציתי פשוט לגרום לך להבין שכולנו משלמים על טעויות , לא נעים לי לומר , אבל אם ה' מחליט שנסבול סבל כזה גדול בגלגול הזה , אני לא רוצה לחשוב מה אנחנו מתקנים מגלגולים קודמים , מי יודע במי פגענו וכמה? "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה" , שוב אני לא מנסה להאשים אותך או להכאיב לך חלילה , אני מבין שעברת דבר איום ונורא , אני חושב שכדאי שתפני לאנשי מקצוע כדי שיעזרו לך להתנתק מהמשקעים הנוראיים שבטח יש לך , אני מוכן להתפלל עליך ולבקש עבורך שתזכי לשמחה ולחיים מאושרים , אני לא חושב שיש לנו מספיק שכל כדי להבין מקרים כאלה, זה באמת מקרה מזעזע , אני ממש מקווה שזה לא יפגע ביכולת שלך להתקרב לה' למרות הכל. תשובה מילולית לא תספיק לאחות את הכאב , את צריכה תשובה הרבה יותר מקצועית ואנושית , מאיש מקצוע שמבין בתחום , אני אדם פשוט וכתבתי כאן רק את מה שאני חושב , יכול להיות שיהיה מי שיחלוק עלי , אבל זו רק עניות דעתי.
"אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא".  כל מי שחושב שה' הוא מזוכיסט שאוהב לראות את הבנים שלו סובלים יש לו בעיה נפשית חמורה ובעיה אמונית הרבה יותר חמורה , הוא צריך הסתכלות. אם אדם נורמלי מבין שכשאדם פוגע באחרים מענישים אותו , גם ה' מעניש את מי שצריך לקבל עונש , העונש הוא לא כאן , העונש הוא בעולם הבא , מי שזכה לבוא לכאן ולקבל עונש , זה רק מתוך רחמים גמורים כי העולם הזה הוא עולם קצר וזמני , שם בעולמות העליונים העונש יכול להיות ניצחי , אם היה לנו מושג מה זה נצח היינו מברכים את ה' על כל שניה של סבל קטן בעולם הזה. ה' צדיק ! הוא יודע בדיוק מה הוא משלם ולמי , בכל מקרה אף אחד לא שם אותי לשר ושופט הלוואי והייתה לי טיפת הבנה בעולם הזה ו\או בבא,
אני ממש לא מתיימר לייצג את ה' אבל ברור לי שה' עושה הכל לטובתנו , אני שוב מתנצל ומצטער על מה שעברת , הלוואי שהייתה בנו מעט תבונה להבין איך העולם הזה עובד , אנחנו לא מסוגלים לתת תשובות לכל דבר שקורה בעולם , אנחנו יכולים אולי לנסות להבין עם מעט השכל שיש לנו , אבל להבין לחלוטין אי אפשר לדעתי.


ה' מתנהג איתנו ברחמים , ה' הוא אבא שלנו אבא לא פוגע... "וכאב את בן ירצה"  אולי ה' גלגל ברחמיו הרבים שתיפגעי כשאת ממש קטנה ואת לא מבינה, כך הסבל הוא הרבה פחות כואב , תחשבי איך מרגישה אשה שמכים אותה וחובטים בה בבגרותה כשהיא מבינה , תחשבי איזה השפלה זאת יכולה להיות הכאב הרגשי עשוי להיות הרבה יותר כואב מאשר הכאב הפיזי בגיל בוגר יותר , אז במקום לדון את ה' לכף חובה , אולי תנסי לראות גם ברע (שאנחנו לא מבינים) גם את הטוב , בחינת: "חסד שבגבורה" ואולי יהיה לך כח לומר תודה גם על הצער האיום והנורא שחווית בגיל צעיר , אני ממש מתנצל אם חלילה נפגעת בצורה כזו או אחרת מהדברים שכתבתי , אין לי שום דבר נגדך ואני בטוח שה' יתברך אוהב אותך למרות הכל , אבל זה לא פ'יר שאת לא מנסה להבין למה ואת רק מאשימה , אנחנו לא יודעים למה ה' עושה לנו את מה שהוא עושה לנו "אין עשן בלי אש" , מי יודע מה באנו לעולם לתקן?

הכעס שלך מזיק רק לך...  זה כמו שחייל יכעס על הרמטכ"ל ,, נו... באמת נראה לך שיפטרו את הרמטכ"ל בגללו
מה יעזור לך אם תכעסי על ה'? זה ישנה את העובדה שהוא מלך מלכי המלכים? זה ישנה את העובדה שהוא ימשיך לפעול ע"פ האמת? הרי זה ממש לא ישנה שום דבר במציאות של ה' , זה יכול לשנות רק בך משהו ! כשאת כועסת , מקויים בך: "כל הכועס כל מיני גהינום שולטים בו" , כשאת סולחת ומתפייסת , אין דבר נפלא יותר מזה , כשאדם שמח קל לו יותר לעבוד את ה' , אבל כדי לזכות לשמחה צריך הרבה שכל , הרבה חכמה , צריך לעבוד עם השכל ולהיות מעל ההיגיון , רק כך תצליחי להבין , צאי מההיגיון , ההיגיון אומר שכשמתים נקברים באדמה כמו בעלי חיים , אבל אנחנו עם הנצח , אנחנו חיים לנצח , יכולים לקבור לנו את הגוף אבל לא את הנשמה
באנו לכאן כדי לתקן , לעולם אל תשכחי את זה צדיקה.


אני מברך אותך שתזכי להבין מי זה ה' , שתזכי להבין שהכל לטובה , שתזכי להאמין שהעולם הזה הוא עולם התיקון , שתזכי להאמין שהיית כאן בעולם ובאת לכאן כדי לתקן דברים רעים שעשית בעבר ואני מברך אותך שתזכי לכפר על הטעויות שעשית ע"י תשובה ומעשים טובים ולא ע"י ייסורים בזיונות וחולאים רעים אמן.

עונשו של אנס!  נ.ב - זה שפגע בך , ישלם את המחיר אל תדאגי , כי גם אם היה מגיע לך ח"ו להיפגע , כתוב: "מגלגלין זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב" מי שפגע בך התחייב בעונש לשמים לכן אין לי ספק שהוא יתן על כך את הדין , כי גבר שאונס אשה בתורה כתוב שזה כמו רצח
אז לאנס יש דין של רוצח ולנאנסת יש כפרה , מי יודע? אולי נתחייבת מיתה לשמים? אולי בגלגול הקודם עשית עבירות שחייבו אותך מיתה וההרגשה של האונס שהיא בחינת "מוות" היא הכפרה שלך? מי יודע? אנחנו לא מוסמכים לדון את ה' , אני יכול רק לומר לך בצורה הכי ברורה , שכל מי שחושב שה' לא מעניש , טועה ! לכל מעשה יש תוצאה , יש מי שקורה לזה עונש ויש מי שקורה לזה השלכה של המעשים שעשינו.


מוות יכול להיות מומר בהרבה דברים... בהרבה צורות... לא עלינו ח"ו....  הרבצת פעם לאבא שלך או לאמא שלך? "מכה אביו ואמו מות יומת" (שמות כא',טו')
חיללת פעם שבת? הרי כתוב: "מחלליה מות יומת" (שמות לא',יד')
נאפת פעם? הרי כתוב: "מות יומת הנואף והנואפת" (ויקרא כ',י')


מוות לא חייב להיות מוות פיזי , עובדה שהרבה אנשים מחללים שבת ולא מתים , הרבה אנשים מכים את הוריהם ולא מתים , נואפים ולא מתים ! נו.. אז אולי התורה היא שקר אחד גדול? תשובה: ממש לא ! ע"פ חזל מוות יכול להיות מושג שמתפרש בכמה אופנים.


א. מוות רוחני (אדם ללא תורה משול למת, "כי לא אחפוץ במות המת") קראי את הפר'
ב. אדם בלא ילדים משול למת ("הבה לי בנים ואם אין מתה אנוכי")
ג. עיוור משול למת (היות ואינו יכול ליהנות מהעולם הזה)
ד. עני משול למת (כשם שאליפז בן עשו הפשיט את יעקב ובכך קיים גזירת אביו)

כל אחד והתיקון שלו , המזל שלנו הוא שה' רחמן ! לכן במקום להעניש אותנו בעונשים קשים וכבדים הוא פורט לנו את התשלום , אנחנו משלמים בתשלומים כמה שנים ואח"כ ה' סולח ומוחל , כי ה' רחמן , בלי קשר כל אדם נמדד בהתאם למעשיו ולמידה שבה הוא דן אחרים ומרחם עליהם, אני מאמין באמונה שלימה שה' יתברך אוהב את כולנו , את כל היהודים באשר הם , האמת אני מאמין שהוא גם אוהב את הגויים , הוא פשוט מזכך אותנו... לדעתי המפתח להצלחה בחיים הוא ללמוד לדון לכף זכות כל אדם , למצוא את הטוב שבכל אחד ולא את הרע שבכל אחד , לראות חיובי לא שלילי , וכמו שה' מצפה מאיתנו לראות באחרים את הטוב , הוא מצפה מאיתנו שנראה בו את הטוב , כי בה' אין רע , ה' לא פוגע בנו , ה' אוהב אותנו.

אפשר להבין למה סופה בארה"ב מותירה מליונים בלי בית? חסר שאלות? אמרו חז"ל: "אם חסר חסר הוא ממך" אם אנחנו לא מבינים משהו , זה רק אומר שזו בעיה בהבנה שלנו, לא במציאות הקיימת , כי מציאות קיימת אי אפשר לשנות , אפשר לשנות רק את ההבנה שלנו והביטול שלנו כלפי בורא עולם.

לסיכום: יש הרבה אנשים שיקראו את הדברים ואולי יזדעזעו , יכולתי לבחור לא לפרסם את התגובה הנ"ל אבל חשוב לי שנבין שגם אם אנחנו לא ממש מבינים את הנהגת ה' בעולם , עלינו לנסות לחשוב עם השכל הישר שה' אוהב אותנו בכל מצב , אני ממש מאחל לך המון הצלחה בחיים , אני שוב מתנצל מעומק הלב אם ח"ו נפגעת מדבריי או אם ח"ו אמרתי דברים שעשויים לגרום לך להרגיש אשמה , אני ממש לא רוצה שתרגישי אשמה , הרבה דברים קורים בעולם , אין לנו אפשרות להבין אותם או לקבל אותם , אני רק מקווה שנעבור את התיקון שלנו בעולם הזה בשלום ונאהב אחד את השני ואת ה'!

אני מצרף סירטונים שקשורים לנושא , ושו"ת בנושא:
"אונס"







הכתבה עוררה סערה תקשורתית רבה לצערי הרב בשל העובדה שבוואלה חדשות בחרו להציג אותי כמעודד נשים שנאנסו להודות לה' על האונס , בכל מקרה , לטובת הגולשים בחרתי להסיר חלק מהתגובה ואני מתנצל אם חלילה מישהו נפגע מדבריי , המטרה שלי היא בסך הכל לעזור לבני הנוער ולחזק את אמונתם בה' , אני לא מתבייש במה שאני כותב , אני עומד מאחריי הדברים שאני כותב וצר לי שאנשים מנסים בצורה רדודה להציג את הדברים בצורה מעוותת וחסרת פרופרוציות , אתם מוזמנים להמשיך לקרוא תגובות באתר ולהחליט בעצמכם אם אנחנו עוזרים לבני נוער או מחפשים לעשות כסף ורייטינג.