לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

עברו כבר 7 שנים ! למה הוא לא מציע לי?

השאלה:
כבוד הרב שלום, אני קצת אובדת עצות יש לי חבר כבר שבע שנים אני מעוניינת להתחתן אך הוא מושך את הזמן ואומר תמיד עוד מעט. אנחנו רבים המון ולא מצליחים לחיות בשלווה. אני מדליקה נרות שבת קוראת תהילים וברכות השחר ומשתדלת מאוד להיות אדם טוב. אני מפחדת להיפרד אחרי כל כך הרבה שנים יחד כדיי שלא אשאר לבד. אשמח אם תוכלו לייעץ לי מה לעשות

תשובה מאת - הרב רביד נגר
א) צר לי לשמוע שאחרי 7 שנים החבר עוד מושך אותך ומושך אותך.
ב) כשאוהבים באמת מתחתנים ! לא מורחים , מושכים ומחפשים תירוצים !
ג) אם אתם רבים כל כך הרבה ולא מסתדרים , מה את עושה איתו אני לא מבין?
ג) להדליק נרות שבת זה דבר נפלא , אבל לשמור שבת זו הנוסחה האמיתית להצלחה

אחותי היקרה , אני יודע שזה לא פ'יר לומר את זה כי אני לא ממש מכיר את שניכם באופן אישי , אבל לאור הדברים שכתבת אני אקח סיכון ואומר לך בדיוק מה אני חושב , תתקני אותי אם אני טועה.
מה אני חושב על הקשר שלכם?צר לי לומר לך את זה אבל מצד שני חשוב שתשמעי את הדברים ואולי תעשי איתם משהו. אם הבחור היה אוהב אותך באמת , כבר מזמן הוא היה מביים הצעת נישואין מדליקה ומציע לך נישואין בצורה מרגשת ונפלאה , לדעתי העובדה שהבחור מורח את הזמן לא ממש משחקת לטובתך , העובדה שאתם רבים ואין לכם שלווה לא ממש מעידה על זוגיות משמים , העובדה שהוא מרגיש שאת בכיס שלו גם לא ממש תורמת למהלך , מבחינתו הוא לא סגור עליך , הוא שומר אותך על אש קטנה , מה אכפת לו? הוא יודע שלא תרצי לבזבז את אותן 7 שנים ושלא יהיה לך כח להתחיל עכשיו הכל מחדש אז הוא ממשיך למרוח אותך... לצערי הרב ! אל תפחדי להיפרד , אולי ככה הוא יתחיל להעריך אותך ולא לראות אותך כמובן מאליו ! ככה לפחות אני רואה את הדברים.

אני יכול לומר לך בוודאות , שכשלא שומרים על ההלכה ולא שומרים טהרה , המריבות לא מאחרות להגיע , כבר גילה לנו החפץ חיים זיע"א , אם בני הזוג לא שומרים טהרה מובטח להם שיתרחקו אחד מהשני גם בזמן שהם מותרים אחד לשני , ובמילים אחרות: "אם כשאתם אסורים אתם מותרים אזי גם כשתהיו מותרים תהיו אסורים" מקווה שהבנת למה רמזתי.

לסיכום: אם את באמת רצינית ואת באמת רוצה לעשות שינוי בחיים שלך , תגידי לבחור בצורה חד משמעית שאת מעוניינת להתחתן ואת לא מתכוונת להמשיך ככה , אם הוא אוהב אותך , הוא יסכים אם הוא לא יסכים ורק ימשוך אותך שנה ועוד שנה , לדעתי אם את ממשיכה איתו את עושה את טעות חייך , אז מה אם שרפת 7 שנים , את רוצה לשרוף עוד 4 שנים? לא חבל? הוא באמת שווה את זה? לדעתי הוא לא רציני מספיק !
ואני מבטיח לך שאם את תיזמי פרידה הוא יתחיל לרדוף אחריך (אלא אם כן הוא לא אוהב אותך ואז לפחות תדעי שברחת בזמן ולא עשית טעות כי מדובר בנצלן).

בהצלחה