לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

סדר קריאת שם לבת ! מתי לפרסם את השם? ומה דעתך על אדל?

השאלה:
שלום כבוד הרב,אני אמורה ללדת בת בעזרת השם בחודש טבת, רציתי לשאול אם השם-אדל שירה מתאים? ושאלה נוספת, מתי מותר כבר לקרוא לה בשם? האם מותר לפרסם את שמה עם לידתה או שצריך לחכות מספר ימים או שבוע ואז להכריז בבית כנסת?

תשובה מאת - הרב רביד נגר
א) שירה מספיק לא צריך אדל-שירה , עייני בתגובתי הבאה:
"מה דעתך על אדל?"
ב) אין איסור לפרסם את שמה עם לידתה,אך נהוג ומקובל לומר את שמה בבית כנסת.
ב) האם והבת לא חייבות ללכת לבית הכנסת , מספיק שהאב ילך ובשבת הראשונה שאחרי הלידה יחדשו את שמה , כי דברים חדשים מחדשים בשבת , להבדיל אלף אלפי הבדלות , כשם שכאשר רוכשים בגד חדש משתדלים לחדש אותו בשבת , וללבוש אותו בפעם הראשונה בשבת , כדי לתת לשבת את הכבוד המגיע לה , כיום המקודש ביותר בשבוע אשר בה ראוי לחדש ולהתחיל , לכן ראוי לקרוא לילדה בשמה בשבת כשאבי המשפחה עולה לתורה , מיד לאחר שעלה לתורה יבקש מהגבאי לברך את הילדה.
זה הנוסח שמקובל לומר: (לדעת ספרדים) יוֹנָתִי בּחַגְוֵי הַסֶּלַע, בּסֵתֶר הַמַּדְרֵגָה, הַרְאִינִי אֶת מַרְאַיִךְ, הַשְׁמִיעִנִי אֶת קוֹלֵךְ, כִּי קוֹלֵךְ עָרֵב וּמַרְאֵיךְ נָאוֶה: \ ואם היא בת ראשונה יוסיף ויאמר: אַחַת הִיא לאִמָּהּ, בָּרָה הִיא ליוֹלַדְתָּהּ, רָאוּהָ בָנוֹת וַיְאַשּׁרוּהָ מלָכוֹת וּפִלַגְשִׁים וַיְהַללוּהָ:

מִי שֶׁבֵּרַךְ אִמּוֹתֵינוּ הַקּדוֹשׁוֹת שָׂרָה רִבְקָה רָחֵל ולֵאָה וּמִרְיָם הַנּבִיאָה וַאֲבִיגַיִל ואֶסְתֵּר הַמַּלְכָּה בַּת אֲבִיחַיִל, הוּא יבָרֵךְ אֶת הַיַּלְדָּה הַנּעִימָה הַזֹּאת ויִקָּרֵא שׁמָהּ (פלונית), בּמַזָּל טוֹב וּבִשְׁעַת בּרָכָה, וִיגַדּלָהּ בִּבְרִיאוּת, שָׁלוֹם וּמְנוּחָה. וִיזַכֶּה לאָבִיהָ וּלְאִמָּהּ לִרְאוֹת בּשִׂמְחָתָהּ וּבְחֻפָּתָהּ, בּבָנִים, עֹשֶׁר וכָבוֹד, דּשֵׁנִים ורַעֲנַנִּים ינוּבוּן בּשֵׂיבָה, וכֵן יהִי רָצוֹן ונֹאמַר אָמֵן:

המון הצלחה והמון מזל טוב , אני מציע שכל יום תתפללי שבתך היקרה תזכה להיות צנועה ויראת שמים , כי בדור הזה בלי תפילות של אמא כל ילדה צריכה נס להינצל.