לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

מי נקרה דתי? אני רוצה...

השאלה:
קודם כל יש לי ששאלה,אם אני שומר שבת אבל לא מקיים את כל המצוות ועושה עברות האם אני נקרא דתי?
שאלה שניה אם אני רוצה להתחיל לקיים את כל המצוות ..איך לעשות את זה?
אני מאוד רוצה לקיים את כל המצוות ולא לעשות עברות...


2 תשובות
תשובה 1 מאת - הרב יעקב (רב בישיבת אחינו)
שלום רב!
אם אתה רק שומר שבת, ולא עושה בכלל מצוות אחרות, אז קשה לקרוא לזה דתי, אבל בהחלט זו זכות עצומה שאתה שומר שבת, וזה משייך אותך על פי התורה לעם ישראל.
לגבי קיום מצוות אחרות, תתחיל ללכת לשיעורי תורה, ובמשך הזמן תלמד עוד מצוות והלכות שצריך לקיים, עד שבעזרת השם תוכל לקיים את הכל.
חשוב שיהיה לך רב אישי שידריך אותך.
בהצלחה רבה
יעקב
תשובה 2 מאת - הרב מנשה בן פורת
1) מה הפירוש "האם אני נקרא דתי", יש מישהו שמחלק תארים של "דתי", ולמה זה משנה כל ההגדרות
האלו? אצל ה' יתברך אתה נחשב מקיים חלק מהמצוות וחלק לא מקיים, ובורא עולם מצפה ודורש קיום כל
המצוות בשלמותן, כמו שאתה כותב שאתה רוצה להגיע לדרגה זו.

2) אתה צריך להתחיל בשלבים: בשלב ראשון לשמור על שבת (אתה אומר שכבר אתה שומר), טהרת

המשפחה (שמירת נגיעה, ואם אתה נשוי אז עליך ועל אשתך ללמוד דיני טהרת המשפחה), וכשרות המאכלים
(לא לאכול רק דבר עם כשרות אמיתית, כגון: הרבנות המקומית, בדצים מפורסמים וידועים, וכדומה).

בשלב שני, תתחיל להניח תפילין בכל יום, תוסיף תפילות וברכות. וכך תוסיף עוד ועוד, עד שתקיים את כל


המצוות.

שכחתי לכתוב לך, שדבר ראשון עליך ללכת לאיזה שיעור תורה, וללמוד יהדות. זה קודם לכל דבר, וזה יביא

אותך לשמירת כל המצוות כמו שצריך. רק מי שלומד תורה - יודע כיצד לקיים המצוות, ויש בכוחו לעמוד מול
פיתויי היצר.

בהצלחה, ושאלותיך מחממות את הלב, אנו רואים שאנשים מתקרבים לה', ורוצים להתקרב עוד ועוד.