לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

קשהה לי! כל החברים שלי מבלים ונהנים ואני לבד

השאלה:
שלום הרב רביד, אני מסורתית , אני שומרת שבת. לאחרונה התחלתי להתחזק אני הולכת לשני שיעורי תורה בשבוע ואני מנסה לא לשחות במעורב ולשמור נגיעה עד כמה שאני יכולה. כל החברים שלי יוצאים כל פעם לשחות , לעשן, לפאבים ואני לא יוצאת איתם כי אסור (והם נהנים) אבל מצד שני זה ממש קשה לי אני כל היום בבית ואני משתעממת..אינ ממש מרגישה שהדת מבודדת אותי..מצד שני תבין ממש קשה לי אני כל היום לבד מול הטלויזיה ואין לי בכלל חברות דתיות אני לא רוצה ליפול.. בכל אופן , אני לא מתכוונת ללכת עם חצאיות (החצאיות שיש לי גם לא צנועות) בגלל שזה באמת לא נוח לי אני שמה רק בשבת ואני מרגישה סבבל!!! זה לא נוח בכלל... האם לאירוע חילוני עדיף לשים ג'ינס ? או שעדיף שמלה טיפה מעל הברך...? תודה רבה על המסירות שלך שה' ישמור אותך תמייד!!! מעריצים אותך פה בצפון!!! איין עלייך!!!
 
תשובה מאת - הרב רביד נגר
אחותי היקרה, אני ממש מבין אותך , אבל אל תצפי שאתיר לך לעבור עבירות בגלל שקשה לך , הלכה היא הלכה , עם כל הכבוד לכל החברים והידידים שלך , אם מישהי הייתה כותבת לנו באתר שכל החברים שלה אוכלים חזיר וממש קשה לה , האם את חושבת שההלכה הייתה מתירה לה לאכול חזיר? הרי וודאי שאין על מה לדבר ! אבל אני כן יכול לתת לך טיפים שיועילו לך מאוד לשנות גישה.

כתבת שאת שומרת שבת
כתבת שאת לא מתכוונת ללכת עם חצאיות
כתבת שיש לך חברים שמעשנים שותים ומתהוללים
כתבת שאת הולכת לשיעורי תורה פעמיים בשבוע בקביעות

אם את שואלת אותי , דרך החיים שבה את חיה כרגע היא המתכון לסבל מתמשך !
אם לא תקבלי החלטות נכונות בזמן הקרוב , לצערי הרב אני לא יודע כמה זמן תחזיקי מעמד ככה , זה פשוט סיוט , את הולכת לשיעור תורה , מתחזקת מתרגשת וחוזרת הבייתה והורסת הכל כי כל החברים והידידות מתקשרים אליך ומספרים לך מה הם עושים ואיך הם נהנים וכמה עבירות הם עוברים וכל ההתרגשות של השיעור יורדת לטמיון ואת מאבדת את כל ההלהבות ובמקום להתחזק את יורדת מטה מטה לא חבל?

איך את חושבת שמרגישה אשה שנשואה לבעל ומגלה שיש עוד אשה אחרת שהבעל מבקר אותה לפחות פעם בשבוע? האם את מכירה אשה שפויה שתהיה מוכנה לחיות כך? כשהבעל שלה כל יום מטייל בחוץ ובוגד בה עם אשה אחרת? וודאי שלא !

כך אי אפשר בשום פנים ואופן לחיות כנסיכה , נסיכה שפעם מבקרת את הנסיך היהודי ופעם מבקרת את הנסיך הגוי , לעולם לא תצליח להתחתן ! היא חייבת לבחור עם איזה נסיך היא רוצה להקים בית? עם נסיך ששותה ומעשן? רוקד ומתבלה? שאיתו היא תבלה לבושה בג'ינס צמוד או חצאית מעל הברך בפריצות גמורה? או שמא תבחרי להכיר נסיך פשוט , שלומד תורה ומתלבש כבן מלך אמיתי ומדבר בענווה ובכבוד לאשתו , נסיך שילמד את הילדים שלו תורה ומשנה , נסיך שה' אוהב אותו כי הוא מקיים את רצונו ולא נסיך שמכעיס את ה' ומצער את השכינה הקדושה.
לסיכום: לא שייך כאן מה עדיף , שייך כאן מה נכון ומה לא , מה צנוע ומה לא , ההלכה לא מתירה ללכת עם גינסים או עם חצאיות קצרות , זה כמו שמישהו ישאל אותי , מה עדיף? לאכול לובסטר או סרטן? אני לא מתכוון להתיר את האסור צדיקה , תעשי מה שאת רוצה , ההלכה ברורה ופשוטה ועם כל הכבוד שלי אליך , ג'ינס זו פריצות גמורה וחצאית מעל הברך היא לבוש של גויה ולא של יהודיה , מחילה על הישירות אני לא משחק משחקים , אני אומר את האמת , אם תרצי לשמוע את האמת מקרוב , את מוזמנת להגיע לשיעור שלנו בטירת הכרמל ביום חמישי הקרוב,