לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

מי אמר שיבוא משיח?

השאלה:
שלום לכבוד הרב!!! אני דתייה. קצת התקלקלת בזמן האחרון (הורדתי גרביים ואני כבר לא מתפללת בבוקר ואפילו אין לי מצפון) יש לי מלא שאלות על אמונה ז'א מי אמר שיבוא משיח ?ואם הוא יבוא וכולם יחזרו בתשובה אז למה לא לחטוא?ראיתי כמה הרצאות על גזל וגנבות(בפוקס)והבנתי רמזים הבעייה שאני מוכנה לתת את הדין ולחזור בגילגול ולא להחזיר את הגזל למה בכל זאת אלוהים רוצה להגיד לי משהו אחר? שבת מושלמת

תשובה מאת - הרב רביד נגר
 אחותי היקרה, אענה לך על השאלות שלך אחת לאחת.
מי
אמר שיבוא משיח?
אחותי היקרה, לפי השאלה ששאלת אני מניח שלא עיינת בנושא ולא בדקת באמת את הנושא לעומק , כי אמונה בביאת משיח היא יסוד חשוב בעם ישראל ואם אינך מאמינה ביסודותיו של העם היהודי, כנראה שעשית עבירות רבות שהרחיקו אותך מן האמת.
אבל בגלל ששאלת לא אשאיר אותך בלא תשובה.
א) משיח היא בחינה של גאולה פרטית וכללית.
ב) כיצד ומתי יבוא משיח כתוב בתושב"ע עייני שם.

יש הרבה אנשים שזכו לגאולה פרטית והשכינה שורה בביתם היות והם חיים על פי ההלכה , הם עברו את שלב השאלות וההוכחות הם בשלב האמונה התמימה שהכל מאת ה' והכל לטובה , לכן שמים הם בביתם מזוזה ושומרים את השבת ואת המצוות
יכולת לשאול גם מי אמר שצריך מזוזה? מי אמר שצריך שבת? מי אמר שצריך יהדות?

למה המשיח עדיין לא בא?
אמרו חכמים: כל מי שרוצה להיגאל צריך לשמוע בקול ה' ויזכה להיות מאושר ושמח.
ויזכה הוא ומשפחתו לגאולה פרטית , כפי שזכו כבר מליוני יהודים בארץ ובעולם , המשיח מתעכב כדי שכמה שיותר יהודים יספיקו להיגאל , לכן הוא ממתין גם לרחוקים כי כשיבוא משיח , הדלתות ייסגרו וכל מי שעדיין לא הספיק לעלות לרכבת , יאחר את המועד , יש זמן לגאולה , לכן עכשיו ה' נותן לנו שכל לראות את חבלי המשיח.
ביאת הגואל דומה ללידה.
כמו שאצל אשה יש לידה קלה כתרנגולת ויש לידה קשה , כך יש גאולה קלה וגאולה קשה , יש חבלי לידה ויש חבלי משיח , מי שזכה יזכה לגאולה ברחמים מי שלא יזכה יגאל רק לאחר ייסורים , חולאים , צרות , תאונות , מחלות , אסונות ומרעין בישין. ה' אוהב את כולנו ולכן הוא מזכך אותנו ע"י התורה והמצוות או ע"י ייסורים וחולאים כדי שכולנו נזכה לרחמים. גם הייסורים הם רחמים גמורים מאת ה' , לכן יש הרבה אנשים שמעוכבים זיווג , מעוכבים פריון , מעוכבים בפרנסה והכל לזככנו ולטהרנו ולגאלנו.
רבי יהושוע בן לוי שואל מתי יבוא משיח.
מסופר על ר' יהושע בן לוי שבא לאליהו כשעמד בפתח מערת רשב"י ושאל את אליהו, בין יתר השאלות, אימתי יבוא משיח? ענה לו אליהו: "לך ושאל למשיח עצמו מתי יבוא". ר' יהושע בן לוי שאל אותו כיצד יוכל למצוא את המשיח כדי לשאלו ואליהו הסביר לו היכן הוא נמצא וכיצד נראה. הלך ר' יהושע ופגש את המשיח, ואמר לו "אימתי יבוא אדוני" אמר לו המשיח "היום". חיכה לו ר' יהושע כל היום, שב לאליהו ואמר לו "שקר אמר לי (המשיח) שאמר לי יבוא היום ולבסוף לא בא" ענה לו אליהו: "כך הייתה כונתו בזה שאמר לך היום, דהיינו: "היום אם בקולו תשמעו".
למה לשמור מצוות?
מי שישמור תורה ומצוות בשלימות ולא יחפף , יזכה להתרגש באמת ולטעום ולראות כי טוב ה' ומכאן שזכה לגאולה הרבה לפני ביאת גואל צדק , אך מי שלא ישמור ויהיה רחוק וכל הזמן יסמוך על אחרים שיתחזקו , ספק אם יזכה להספיק לחזור מחכמה ואהבה כשיבוא משיח , אך היות וה' אוהב את כולנו , אזי מי שלא זכה לחזור ברחמים ובאהבה , סופו לחזור מייסורים וצער , אבל אין ספק שכולם יחזרו , הבחירה בידיים שלנו , כל אחד מאיתנו יכול לזכות לגאולה - היום ! בתנאי שישמע בקול ה' שנאמר: "היום אם בקולו תשמעו" , אבל אם לא נשמע , , , יהיו לזה השלכות.
אני מוכנה לחזור בגלגול ! אין לי מצפון.
בנוגע לזה שאת מוכנה לחזור בגלגול , לצערי זה לא מומלץ , לא כל אחד זוכה לחזור בגלגול , לחזור בגלגול כדי לתקן זו זכות גדולה , יש שחוזרים בתור אדם אבל יש שחוזרים בתור בע"ח , חי , צומח , או דומם , כמובא בשער הגלגולים להאר"י הקדוש לכן אני מציע שנעבוד את ה' בתמימות ולא ננסה לנהל את העולם ולחשוב שאנחנו מבינים משהו בהנהגת ה' , אנחנו אנשים פשוטים וכדאי שנעשה רצון ה' באהבה.
שבת מושלמת.