לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

גם אני הייתי הולך לפאבים ומועדונים עם כיפה ועשיתי חילול ה'

השאלה:שלום כבוד הרב...אחרי שדיברת ביום שלישי האחרון בשיעור על נערים שהולכים עם כיפה למועדונים ועושים חילול ה' אני רוצה לתקן את זה..גם אני הלכתי למועדון עם כיפה כמה פעמים ולא ידעתי שזה עושה חילול ה' עכשיו שהתחזקתי ברוך ה' אני רוצה לתקן את זה..איך מתקנים חילול ה'? קיבלתי על עצמי בשיעור שלך לא ללכת לפאב מעורב ועוד משהו אם תוכל הרב לעשות שיעור על פגם הברית באחד מימי שלישי הקרובים אני פוגם ולא מצליח להפסיק תודה.

תשובה מאת - הרב רביד נגר
התיקון הוא פשוט להפסיק לעשות את העוון.
ללכת למועדון עם כיפה זה חילול ה' איום ונורא , כי זה מראה שהציבור הדתי לאומי, מתנהג בחילוניות גמורה וזה לא נכון ! כי בציבור הדתי לאומי , יש בחורים איכותיים
אך מה נעשה שרוב בני הנוער בציבור הזה לא ממש מקפידים לשמור על ההלכות?
לכן אחד כמוך יכול לתקן , במקום להוציא שם רע על ציבור שלם , הגיע הזמן לשנות
קצת את הסטיגמות הלא נעימות שמדביקים על הציבור הדתי לאומי.

למה כשחרדי עם זקן ופאות הולך למועדון , כולם מבינים שיש לו בעיה נפשית והוא חולה נפש או לא שפוי זמנית וכשדתי לאומי הולך עם כיפונת נחמדה לפאב או מועדון זה לגיטימי לחלוטין? אתה מבין אחי? הרי ברור שזה לא מקום של חרדים , אז לחרדי שהולך לשם לא סולחים ! זה חילול ה' , אבל בחברה הישראלית נראה שמקובל שנערים עם כיפות סרוגות מבלים בפאבים ובמועדונים , זה הפך לדבר שבשגרה , מקבלים אותם , לא יעשו עליהם כתבה ויפרסמו בטלוויזיה , לא ישתוללו ויבהלו מזה , אבל אם חרדים יעשו את זה , ישר יעשו כתבה ויכתבו שטויות.

לסיכום: אני גאה בך שזכית להבין שזה חילול ה' ואתה מיישם את הדברים שאתה שומע בשיעור , כל הכבוד , כל הכבוד שקיבלת על עצמך להיות דתי אמיתי ולא חפיפניק כשקיבלת על עצמך לא ללכת לפאב. אני מברך אותך , שלא משנה איזה כיפה תהיה על ראשך , שתזכה לחיות עם האמונה וההשקפה שלך , באמת ולא בשקר ! בכל ציבור יש אמת ושקר , המפתח להצלחה היא מידת הצמידות שלנו לשולחן ערוך. זה הכל , מי שחי על פי השולחן ערוך , לא ממש מעניין אותי איזה כיפה יש לו ואם הוא משרת בצבא או לא , עובד ולומד או לומד ולומד , מבחינתי אלה ואלה דברי א-לוהים חיים , בתנאי שחיים על פי ההלכה ולא מעגלים פינות. בהצלחה לכל עם ישראל.

בנוגע לברית קודש , יש כאן שיעור נפלא שאתה מוזמן לראות שיועיל לך מאוד לתקן את פגם הברית , תראה את הכל , מצידי תרשום לך נקודות ותסכם על דף חח.
בנוסף אני מצרף לך סרטון שמסביר איך עושים תשובה אמיתית:  
"תשובה אמיתית"