לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

אני מקללת את אמא שלי, אני לא מסוגלת יותר!

השאלה:
אבי נפטר ממנת יתר לפני 20 שנה ואני זוכרת כל חיי שאימי מקללת אותנו וצועקת ואפילו הרביצה בעבר, עד היום היא מאשימה אותנו בכל צרותיה, תמיד עזרתי בנקיון הבית ושמרתי על אחיי , קשה לי לשתוק כיניתי אותה בשמות , שטן , אשה רעה אני שונאת את המצב הזה , היום אני גרושה עם ילדה וקשה לי לבקר בבית אימי בגלל הכעס שיש בשבת, אני שומרת ומבקשת שתשמור על פיה ומסבירה לה על המשקל של המילים שהיא מוציאה מהפה והיא טוענת שאני מדברת שטויות זה קשה
תשובה מאת - הרב רביד נגר
אני ממש מבין אותך , אבל חשוב שתנסי לדון אותה לכף זכות , היא עברה מסכת שלימה של ייסורים בחייה ואי אפשר לשפוט אותה , היא אבדה את בעלה והרבה זמן היא חיה לבד , היא סובלת מדיכאון , מחרדה , מדכדוך ומבעיות נפשיות בגין משקעים שהייסורים שהיא עברה ועוברת כרגע הותירו בה , לכן חשוב שהילדים שלה יעזרו לה ויתמכו בה , תחשבי שהיא קורבן להתעללות , כל מה שהיא חוותה בעבר היא מוציאה החוצה , הכעסים שלה והתסכול שלה יוצא על הילדים שלה והסובבים אותה , אם את רוצה לשמור על השפיות שלך , תבקרי את אמא אבל תשתדלי לא להיכנס לוויכוחים ולעימותים בזמן שהיא כועסת , אין טעם.

תלמדי מהניסיון המר של אמא ותשמרי על הילדה שלך מכל משמר , תחנכי אותה בדרך התורה והמצוות , תקפידי על צניעות ותשמשי לה דוגמא אישית טובה , בנוגע לאמא , אין טעם שתנסי להסביר לה שיש כח למילים שהיא מוציאה מהפה , אם היא לא מקשיבה ומזלזלת בכל דבר שאת אומרת , אני לא יודע כמה זה יועיל , תמשיכי להתפלל לה' שישלח לה רפואה שלימה וזה הכל , המון הצלחה.

תשאירי לנו את השם שלה במדור התהילים שבאתר וכל יום תקראי פרק אחד בתהילים המחולק שבאתר ואנחנו נתפלל לרפואתה בע"ה. לחצי כאן: "
השארת שם"