לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

מקובל אחד אמר לי שאני ובעלי נריב כל ימי חיינו! אני מתגרשת

השאלה:
ערב טוב , כיום אני בהליכי גירושים, החיים שלי עם בעלי לא טובים התחתנו לפני 5 שנים ויש לנו 2 ילדים, אני הלכתי לפני כמה זמן לקבליסט בבית דגן, הוא אמר לי שרשום לנו שאנחנו לא היינו צריכים להתחתן ושנריב כל ימי חיינו ושהוא לא רוצה אותי הוא גם טען שבעלי צריך לטבול במקווה כדי להיות בן אדם טוב כי הוא כרגע רק מנסה לפגוע בי, זה מאוד משפיע עליי כי אני לא רוצה להאמין לכל דבר אבל מצד שני אני לא יודעת אם זה נכון, כי אני רוצה לתת צ'אנס נוסף לזוגיות, האם להאמין לקבליסט?

תשובה מאת - הרב רביד נגר
אחותי היקרה, שיהיה לך ברור , אם זוג מסויים התחתן , הוא לא התחתן סתם ! בדיוק כמו שאם קורה משהו בעולם , יש לזה סיבה ! אני מאמין שלכל דבר יש סיבה וגם אם התחתנתם סימן שהייתה לכך סיבה וכך רצו משמים שיהיה , לטובתכם ולטובת התיקון שלכם , אין דבר כזה זוג מושלם ובטח ובטח אין דבר כזה זוג בלי מריבות , אם לא רבים לא אוהבים , אז נכון שמבחינה מסויימת יש זיווג שמתאים יותר ויש זיווג שמתאים פחות , אבל כל זוג יכול להתאים אם הם הולכים בדרך ה' , ברגע שמתחילים לפזול לכל מיני כיונים מבחינה גשמית ורוחנית , מאבדים את היציבות ואת השלום.
מה דעתך על מקובלים ?
בנוגע לקבליסט , צר לי מאוד לשמוע שיש אדם שכך מעודד את הציבור להתגרש ! בושה וכלימה לבוא ולומר לאנשים , שהם יריבו כל ימי חייהם? איזה שטות ממדרגה ראשונה וחוסר אחריות ! במילים אחרות הוא אמר לך להתגרש ממנו , או לסבול כל החיים , אני לא מאמין בזה , אם לא הייתם צריכים להתחתן אז איך התחתנתם? אם בנייני התאומים לא היו צריכים ליפול , איך הם נפלו? אם לא היה צריך להיוולד לך ילד איך הילד נולד? את מבינה לאן אני חותר? אין דבר כזה לא הייתם צריכים להתחתן ! אם התחתנתם סימן שכך גלגלו מן השמים וכבר אמר רבי חנינא: "אין דבר רע יורד מלמעלה" , בנוסף גילה לנו רבי עקיבא שכל מה שעושה ה' יתברך עושה הוא לטובה.
בעלי צריך ללכת למקווה?
טוב הלב של בעלך לא תלוי במקווה בלבד , הוא תלוי בעבודה על מידות , מי שחושב שיש פתרון קסם למידות רעות טועה טעות איומה ומרה ! רגזן לא יפטר מרגזנותו אם יטבול במקווה , זה יכול להועיל לו מאוד בעבודה האישית שלו ולקרב אותו לתוצאה , אבל הוא חייב לעבוד על המידות שלו ועל האיפוק שלו , הוא חייב לרסן את הכעסים שלו ולהבין שהוא משמש דוגמא לא טובה לילדים שלו , בעל צריך לקום בבוקר לתפילות במניין ואם הוא לא מסוגל אז לפחות להניח תפילין ולהתפלל בבית או משהו , בעל צריך לצאת לעבוד , בעל צריך לקבוע עיתים לתורה , בעל צריך לדבר כבן מלך ולהתלבש כבן מלך , הברכה הגדולה ביותר תלויה בצורה שבה אתם מקבלים פני שבת ושומרים על השבת , בית שאין בו שירי שבת וקדושה , אין בו ברכה , לא חבל?
גם אם בעלך ילך 20 שנה למקווה ולא ישנה את דפוסי ההתנהגות שלו זה לא יועיל לו
חייבים לתת צ'אנס לזוגיות ?
לדעתי חשוב מאוד שתתני צ'אנס לזוגיות שלך , במקום ללכת ולחפש את האמת אצל כל מיני אנשים שחושבים שהם יודעים הכל ומעיזים להוציא מהפה שלהם שטויות , תסמכי על ה' יתברך ותעשי כל מה שאת יכולה כדי להציל את הזוגיות שלך. זה חשוב גם לילדים שלך , היית רוצה שהילדים שלך יגדלו עם אבא אחר? את חושבת שזה בריא להם?
להישאר עם בעלי בכל מחיר ?

אני לא אומר שאת צריכה לסבול ! אם בעלך אלים ומסוכן , תתרחקי ממנו , אבל אם את יודעת שגם לך יש חלק בעניין וגם את לפעמים קצת קטנונית ואינך טלית שכולה תכלת , אז תנסו לפתור את הדברים בדרכי נועם , לכו לייעוץ או לטיפול זוגי , אם הוא לא מוכן להשתנות או לטפל בעצמו זו באמת בעיה , אבל בעיה כזאת לא פותרים אצל מקובלים , בעיה כזאת פותרים בתפילות תוך התייעצות עם אנשי מקצוע בתחום הזוגי.

לסיכום: אני בטוח שבעלך אוהב אותך ואני בטוח שגם את אוהבת אותו , אם תרצו להצליח לחיות יחד , עליכם ללמוד לעבוד על מידת הגאווה , להוריד קצת את הראש כשצריך , לא להרים את האף יותר מדי ולא להתגאות האחד על השני , לא יצא מזה שום דבר , רק נזק גדול לזוגיות שלכם ולצאצאים שלכם , לא חבל? תשאירי לי את השמות שלכם ואני אתפלל עליכם בע"ה. כנסי לכאן להשארת שם: "
מרכז התהילים"תקראי פרק תהילים אחד עבור כל שם שאת משאירה , כל יום מחדש. את שמותיכם ואת שמות הילדים תוכלי להשאיר בצד שמאל למעלה בקישור ששלחתי לך. בהצלחה