לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

קניתי לחברה שלי אוכל והיא לא ברכה

השאלה:שלום כבוד הרב רביד נגר! קניתי לחברה משהו שמצריך נטילה וברכת המזון. היא נטלה אך כנראה שכחה לברך (או שלא,לא יודעת) ולא היה נעים לי לומר לה לברך אף שכוונתי הייתה לומר הכי יפה בדרך של לזכות אותי וכו' אך משום מה התחבטתי בתוך תוכי ובסוף לא אמרתי מחשש שמא זה יעליב, ירגיז וכו' (כי בתור חברה הע/ארתי על דבר נוסף הילכתי לא מזמן ואיני רוצה להיראות מציקה) פעלתי נכון?

תשובה מאת - הרב רביד נגר
אני לא מכיר את חברה שלך ולכן אני לא יכול לומר לך בוודאות שפעלת נכון.
אם מדובר בנערה דתיה שהייתה שמחה אם היית מזכירה לה לברך , אז כדאי להזכיר
אבל אם מדובר בנערה שלא מקבלת מוסר והיא עלולה לכעוס ולהתעצבן או להיפגע אז..
בכל מקרה אם היא בבית שלך , את רשאית לבקש ממנה לברך , אבל אם את בבית שלה , זכותה לעשות מה שהיא רוצה , את יכולה להציע בצורה מכובדת או בקטע נחמד כזה של,, "וואי איזה כיף , גם קניתי לך מתנה וגם תזכי אותי בברכה.." חח הבנת אבל שוב תלוי בחברה שלך. בכל מקרה כל הכבוד ששימחת את חברה שלך , אני חושב שככל שתשמשי לה דוגמא אישית טובה היא תתקרב לה' בצורה נעימה וטובה , בנוגע לברכות , אם היא נטלה ידיים , היא גילתה דעתה שהיא מעוניינת לברך , אז יכול להיות שהיא ברכה בלב , או שהיא פשוט שכחה וזו לא בושה להזכיר , אם היא לא הייתה רוצה לברך היא לא הייתה נוטלת ידיים. בכל מקרה , מזל טוב והמון הצלחה.