לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

מותר לשים מי פה אם יש לי עגיל בלשון


השאלה:בס"ד שלום כבוד הרב.. . אדם שיש לו עגיל בלשון והוא צריך להשים מי פה אלכוהול והוא צם מה הוא יעשה?

תשובה מאת - הרב רביד נגר
יוריד מהר את העגיל בלשון. חחח זה כמו שתשאל אותי, אדם שיש לו נעלי עור והוא רוצה לצחצח אותם בצום, האם מותר לו? וודאי שלא כי נעלי עור בכלל אסור לשים אז עוד לצחצח אותם? חחח אני מקווה שהבנת את המשל. עצם העגיל זה איסור חמור שהיום גילו שעשוי גם לפגוע במוח ומי הפה הם גם איסור, אז במקום להסיר את האיסור החמור הראשון אתה מדבר איתי על תוספת איסור? חחח תחשוב על זה נשמה טובה. אגב, למה אתה צריך עגיל בלשון? מה זה מוסיף לך? יופי? כבוד? זה סתם מוסיף תשומת לב שעשויה לסכן לך את המוח לאור המקרה האחרון והזיהומים שזה גורם, תחשוב על זה נשמה, אני אומר לך את זה באהבה ולא מחפש לרדת עליך אני בכלל לא מכיר אותך, אבל אתה יהודי וזה מספיק חשוב לי. נ.ב - אתה מדמיין את משה רבנו עם עגיל בלשון? את אהרון? יוסף? דוד? שלמה? הרמב"ם? הראשונים? האחרונים? הרב עובדיה? הרב של השכונה שלך? אבא שלך? אמא שלך? את הבן שלך אתה מדמיין עם עגיל בגבה בלשון ובאף? אם את כל אלה אתה לא מדמיין כך... למה אתה מצליח לדמיין יהודי בשם מיכאל שכן הולך כך??? יהי רצון שתזכה להבין מה חשוב יותר ומה חשוב פחות בחיים ובמקום לחורר את הלשון, תתחיל לכפר על זה וללמוד הלכות שמירת הלשון. ה' יברך אותך נשמה. יום נפלא וצום מועיל.