לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

מותר לשים עגיל? ואיך מכפרים על ברית קודש?


השאלה:
יש לי שתי שאלות אחד אני יודע שלשים עגיל אסור אבל כל יום ששמים זה חטא? שאלה שניה שה' יסלח לי אפפשר לכפר על פליטת זרע? תודה אם תענה

תשובה מאת - הרב רביד נגר
אחי היקר, כתוב: "לא ילבש גבר שמלת אשה" לכן כל יום שגבר לובש שמלת אשה היא אכן עובר עבירה, במקרה שלך עגיל נחשב בגדר "שמלת אשה" כפי שמגדירים חז"ל, וכן, כל רגע שאתה עובר איסור הדבר לא ממש מועיל... בנוגע לפליטת זרע אפשר בהחלט לכפר על זה, כבר גילה לנו רבי נחמן זצוק"ל שמי שאומר את התיקון הכללי וטובל במקווה מועיל לו הדבר מאוד לתקן ,אם אין לך מצב ללכת למקווה לבנים מועילה גם מקלחת טובה, אז... תתקלח ותגיד את התיקון הכללי ואני מקווה שה' יתברך יחדיר בך יראת שמים ותזכה לשוב בתשובה שלימה, אל תדאג, אם תרצה באמת תצליח. אם אני הצלחתי כולם יכולים... אשריך צדיק!!!