לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

עגיל לגבר זה בכלל לא לבוש אשה ! לדעתי זה מותר...


השאלה:
כל הזמן כשאומרים שאסור עגיל לגבר זה בגלל שזה לבוש אישה, אבל עגיל בגבה זה לא לבוש אישה! זה משהו של גברים בלבד, ושמים את זה ליופי וזהו. כנ"ל לגבי עגיל באוזן אחת, במיוחד כשזה עגיל שמיועד לבנים ולא תראה בנות שמות אותו.זה דבר ששמים ליופי בדיוק כמו צמיד או שרשרת או סתם חולצה יפה. ושמעתי שלבנ"י פעם היו עגילים לגברים בגלל זה בחטא העגל נכתב שלקחו מכולם עגילים ונזמים (לא בדקתי את זה).אני ישמח אם תתייחס לזה.

תשובה מאת - הרב רביד נגר
אחי היקר, גם אם יהיה מי שיתיר זאת משום תכשיט, יש כאן עדיין חשש של
"בחוקות הגויים לא תלכו" - בד"כ גויים הולכים עם עגילים לא ראינו את חז"ל עושים כן.
"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" - לעיתים רחוקות הדבר גורם לאינפקציה ולסיכון גדול.
"לא ילבש גבר" - גבר לא צריך להתקשט , תפקידה של האשה להתקשט אחי.

אבל בלי קשר, לדעתי זה לא עניין של מותר או אסור בכלל, זה עניין של ראוי או לא ראוי אם מישהו ישאל אותי: "האם מותר להסתפר מדרגה?" (קצוץ למטה אבל לא קרחת) יהיה לי קשה לאסור את הדבר, אבל ברור לכולם שהדבר לא ראוי ולא שייך לבן תורה ואולי יש בזה אפילו משום "לא תלכו" , לא תראה אף רב או תלמיד חכם שעושה כן.

בנוסף, מי שמנסה להתחכם ולהתיר את האסור, בגדר של "נבל ברשות התורה" הרי שמן השמים יגלגלו שגם הצאצאים שלו יפגעו בכבודו בעתיד ויגידו לו שזה לא אסור ממש רק ממליצים שלא. כמו כן אשתו של אדם עשויה לפגוע בכבודו בדיוק כשם שהוא פוגע בכבוד שמים (מידה כנגד מידה) הוא יגיד שמותר להתקשט והיא תגיד לו שמותר לה לדבר עם ידידים בעבודה, ללחוץ להם ידיים, לצאת איתם לאירועים מעורבים, ואין לדבר סוף, אדם שאין בו יראת שמים, סופו להתחתן עם אשה שאין בה יראת שמים ולהצטער מאוד על הריחוק שלו מה'...

אח יקר, אל תברר אם מותר או אסור, תחשוב קדימה בחינת: "סוף מעשה במחשבה תחילה" האם הדבר יוסיף לך יראת שמים? האם יהיה לך נעים להיכנס כך למסגרת תורנית? האם יהיה לך נעים לדבר כך עם רב גדול בישראל? האם אתה באמת חושב שאתה צודק? האם אין לך מצפון בדבר? תהיה אמיתי עם עצמך, אם תנסה לחפש תמיד היתרים להתיר את האסור, וכל הזמן תבקש הוכחות, גם בשמים אחרי 120 שנה יתנהגו איתך בתמימות וכל פעם שתנסה לסנגר על עצמך יסתרו אותך ויבקשו הוכחות.

למשל: אם ישאלו אותך למה לא הגעת לתפילה ביום מסויים ואתה תגיד שהיית חולה וכל הזמן השתעלת, אז יבררו איתך האם כשהייתה מסיבה, או שמא כאשר ביקרת אצל ידידים וידידות חברים וחברות, לא היית הולך כשהיית משועל? האם לעבודה גם לא תלך וינסו למצוא את כל ההוכחות כדי להרשיעך בדין, כי במידה שבה אדם מודד בה מודדים לו, אל תנסו להיות חכמים ולמצוא היתרים, זה לא ראוי לבן תורה נקודה!