לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

עגיל בטבור - מותר או אסור?


השאלה:
אני וחברתי התווכחנו אם מותר לאישה לעשות עגיל בטבור ? בשאלות ותשובות לא מצאתי תשובה ברורה על עגיל בטבור אשמח אם תענה.

תשובה מאת - הרב רביד נגר
פשוט שאסור , משום שמדובר במקום שהצניעות יפה לו וכשעושים עגיל , בד"כ מראים אותו לאחרים , אחרת מה הטעם? נערה שעושה עגיל בטבור בד"כ סובלת מחוסר תשומת לב , אז היא מנסה להתבלט ולכן היא עושה כל מיני שטויות , עגיל בגבה , עגיל בלשון ואין טעם להמשיך הדברים ברורים וידועים , גויות יכולות לעשות עגיל איפה שהן רוצות , יהודיות כשרות נמנעות מלחקות את הגויים , לכן כל נערה שמעוניינת לחיות על פי ההלכה לא תעשה עגיל ולא תזלזל בתורת ישראל.
אמרו חכמים: א) כל כבודה בת מלך פנימה - אשה צריכה להתנהג בצניעות
ב) "ובחוקותיהם לא תלכו" - אל לנו ללמוד ממעשי הגויים ותועבותיהם.
ג) "קדושים תהיו" - אני לא חושב שנערה שעושה עגיל בטבור ראויה לקדושה
הכשלת הרבים:חוץ מזה סביר מאוד להניח שמי שעושה את העגיל הוא גבר , אז כאן העבירה כבר כפולה ומכופלת , לא מספיק שאשה בוחרת במזיד לזלזל בגוף שלה ולהפקירו לרבים, היא גם מכשילה בזה אדם נוסף ומאפשרת לו לגעת בה וכך היא עוברת על איסור נוסף

לסיכום: תמיד, כדי לדעת אם משהו מותר או אסור , תחשבי עליו במושגים של ראוי או לא ראוי , כי מי שבאמת ירצה למצוא היתרים תמיד יכול להיות "נבל ברשות התורה" הוא יכול לנסות להתחכם ולומר: "לא כתוב בתורה שאסור לעשות עגיל בטבור !!! "
בדיוק כמו שמישהו פעם אמר לי: "לא כתוב בתורה שאסור להדליק טלוויזיה בשבת" אז עניתי לו , שגם אם היה כתוב לא תדליקו טלוויזיות בכל מושבותיכם ביום השבת , הוא היה אומר: "לא כתוב טלוויזיה מדגם טושיבה" ואין לדבר סוף,, מי שרוצה להתחכם יכול להתחכם עד אין סוף , מי שיש לו יראת שמים מבין ישר שלא שייך , בדיוק כמו שלא שייך שלרבנית יהיה פירסינג בטבור או צמידים ברגליים.

אני לא חושב שיש טעם שתתווכחי עם חברה שלך על זה , אם יש לה יראת שמים היא תבין אם אין לה יראת שמים , גם אם תתווכחו עד הבוקר , זה לא יעזור , תתפללי עליה שהיא תזכה ליראת שמים זה חשוב הרבה יותר מעגיל בטבור , כי היום התווכחתם על עגיל בטבור , מחר תתווכחו מה צנוע יותר מכנס רחב או חצאית ומחרתיים היא תוכיח לך שמותר ללכת עם ג'ינס רחב או עם חצאית קצרה בלי גרביים ברגל חשופה , בקיצור הכל תלוי ביראת השמים של האדם זה הכל. אם אין יראת שמים שום הוכחה או ראייה לא תועיל , צריך טיפול שורש.
תני לחברה שלך לצפות בקטעים הבאים , אני בטוח שהיא תזכה ליראת שמים.