לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

אם אני אעשה עגיל ממש קטן בגבה זה חילול השם?


השאלה:
רבנו היקר!! יש לי שאלות בנוגע לעגילים, אני בן ומקיים את כל המצוות שאני יכול לקיים צומות תפילין כשרות שבת וכו' השאלה שלי אני יכול לעשות עגיל אבל שהעגיל לא גדול קטן ממש...ועגיל בגבה אני יכול זה לא לחלל את שם השם חס וחלילה... אני פשוט רוצה את זה...תוך תוכי אומר לי אתה חייב את זה!! תודה רבה שאתה מקדיש מזמנך היקר לשאלתי

תשובה מאת - הרב רביד נגראחי היקר, כל זמן שתסתובב עם עגילים יהיה לך קשה יותר בעבודת ה' , יש בזה איסור של "לא ילבש" בכל מקרה, גם עבירה קטנה שנראית לא ממש משמעותית עשויה להיות הרסנית אחי , אני לא אומר לך את זה כי אני מחפש להקשות עליך או לנפץ לך חלום, אני פשוט יודע שזה לא טוב בשבילך, זה סתם מראה שאתה לא רציני וזה רק ירחיק אותך יותר מרצינות, קביעות ואמת !

האם אתה חושב שיאה לבוא לבית הכנסת עם עגיל? לדעתי ברור לך שזה לא שייך לבן מלך, זה כמו שמישהי תבוא ותשאל אותי , האם מותר לי לא לשמור נגיעה מחבר שלי ומכל השאר כן? זה בדיוק מה שאתה שואל אותי, אתה שומר שבת, מניח תפילין, אבל בעניין העגיל אתה לא מתפשר ואתה רוצה לעשות חור בגבה , זה איסור לא פחות חמור מלחלל שבת אחי , זה חילול ה' גם אם לדעתך זה לא חילול ה' , לא שייך שנעשה דברים שלא ראויים לבני מלכים.

בכל מקרה, מעבר לאיסור שבדבר , לדעתי זה יגרום לך לחבור לחברים לא טובים ולאבד את היראת שמים שלך , אז... תחשוב מה אתה מעדיף להיות? חפיפניק או רציני