לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

גבר שהתחתן עם אשה רעה אינו רואה פני גהינום, מה עם אשה?

השאלה:שלום לכבוד הרב רביד , רציתי לשאול , הרי ידוע שגבר שנישא לאישה רעה לא רואה פני גהינום ומאוד רציתי לדעת אם מדובר גם על אישה האם גם אישה שנפלה לבעל רע לא רואה פני גהנום? מדובר על סבתא שלי. כשאימי היתה בת כשנה בערך ניפטר אביה וסבתי נישארה עם אמי (אלמנה) ואחותה. לאחר זמן היתחתנה שוב והביאה עוד כמה אחים ואת אימי נאלצה למסור למוסד כי אביה החורג לא הסכים לגדל אותה עד גיל ההיתבגרות ואחר כך גרה אצל הוריה עד שהיתחתנה בתנאי עבדות (תמורת מגורים) בנתיים הורייה זכו בלוטו ונהיו עשירים קנו בית גדול...לאחר זמן סבתי חלתה בחודשיה האחרונים
תשובה מאת - הרב רביד נגר
מצד אחד אני מבין מדוע האב החורג לא היה מעוניין לגדל ילדה שלא שייכת לו , מצד שני אמא שלך הייתה צריכה לעמוד על שלה ולא למסור את הבת שלה למוסד ! בכל מקרה הניסוח של השאלה שלך לא ממש ברור,

אין לי ספק שהאב החורג של אמא שלך לא היה נחמד , אך לבוא ולומר לך מה יהיה עם אמא שלך בשמים? את זה אני לא מוסמך לומר , אני בטוח שהיא הזדככה בעולם הזה זיכוכים רבים וכולי תקווה שהדבר יועיל לה בעולמות העליונים בעוד 120 שנה , כרגע , אני יכול רק לומר לך בוודאות שלא משנה מי מתנהג יפה יותר , כשמישהו פוגע במישהו אחר , יש דין ויש דיין , קולו של הנפגע נשמע בשמים ודמעותיו נספרות בבית דין של מעלה , כנגד אותם דמעות , הפוגע עשוי להזיל דמעות מידה כנגד מידה , לכן חשוב מאוד שנמחל בלבנו לכל מי שפגע בנו ונשתדל מאוד לא לפגוע באף יהודי בעם ישראל , בשורות טובות.