לחצו על כותרת השאלה על מנת לצפות בשאלה ובתשובה.
לשאול את הרב לחצו עלי: בחזרה לאתר נוער יהודי לחצו על:

אמא הכינה לי כנפיים בתבנית חלבית בטעות ואכלתי מה הדין?

השאלה:
הרב אמא שלי הכינה כנפיים בתבנית חלבית היא שכחה שהטוסטר חלבי ואכלתי את הכנפיים!!!!!!!!!!!!!!!! בא לי להקיא עכשיו! זה כאילו אכלתי בשר וחלב ביחד? מה לעשות כדי לכפר על זה? אני פוחדת
תשובה מאת - הרב רביד נגר
אחותי היקרה, ההלכה אומרת , שאם טעו והשתמשו למאכל בשרי בתבנית חלבית (כמו אצלכם) או להיפך , אם עברו 24 שעות מאז שהשתמשו בתבנית לאחרונה לבשר או לחלב, המאכל מותר ואת התבנית ניתן להכשיר ע"י הגעלה שלוש פעמים, או ע"י ליבון בתנור בחום הגבוה ביותר למשך שעה. ואם לא עברו 24 שעות מההשתמשות האחרונה לחלב או לבשר , יש לשאול שאלת חכם מה דין המאכל והתבנית , אך בדיעבד אם המאכל כבר נאכל , כמו במקרה שלך , אני מציע שתקבלי על עצמך 3 דברים ואל תיכנסי ללחץ , ה' אוהב אותך ויודע שאת משתדלת צדיקה.
מה אני מציע לך לעשות כדי להיזהר להבא?

א) ללמוד היטב את ההלכות בנושא.
ב) להזהיר אחרים שלא ייכשלו ולפרסם הלכות בנושא.
ג) ללמוד עם אמא כל פעם הלכה אחרת בנושא.

לסיכום: הכי חשוב שתמשיכי להיות שמחה ולא תפלי לעצבות , מי אמר שלהיות בעצבות זו לא עבירה חמורה יותר מלאכול אוכל שבושל בטעות בטוסטר אובן חלבי חח
בקיצור , לא להילחץ ופשוט לחייך לה'...